Klassiker

'Kalle blomqvist - mäster dektetiven lever farligt'´ska jag kolla på nu med sara och andreas. Ni som inte sett den, en lite läskig film som Astrid Lindgren har gjort. 

Det är sommarlov och i Storköping pågår en ridderlig kamp mellan gängen i Röda rosen och Vita rosen. 14-åriga Eva-Lotta blir vittne när ockraren Gren mördas. Mördaren undkommer men Eva-Lotta tror sig kunna peka ut honom. Mördaren tappade också en revers men Eva-Lotta vet inte var den tog vägen. Den desperate mördaren skickar förgiftad choklad hem till henne men istället blir en hund sjuk. En dag möter Eva-Lotta, Kalle och Anders mördaren när de letar efter Stormumriken i det övergivna huset Herrgården utanför staden. Mördaren är beväpnad men de lyckas få dit polisen som kan gripa honom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Mitt namn är Elin Wikström, bor både i filipstad & Lesjöfors. Har en jätte söt pojkvänn som heter Daniel. Bloggar så ofta jag kommer ihåg & har tid! Skriver om de mest, mina intressen, skolan, inredning & allt som kommer upp i huvve!!!




RSS 2.0